søndag 27. februar 2011

Søndagskos =)

Idag har vi vært ute på søndagstur sammen med Sissel, Paul og Adrian =)
Vi gikk ned til kanalen for å mate endene, men måkene tok helt overhånd. Det var også endel svaner der, men de ble mest klatret på av måkene....=)



Før vi skulle gå fant jeg en and som tydeligvis gikk lei, og gikk til skogs...


Kulden i vinter har satt sine spor på Oslofjorden, det har visstnok vært kaldt i vinter sier de innfødte. Selv om 15 minus ikke skremmer oss barskinger fra nord, så er ikke kulden den samme her nede pga fjorden. Gi meg heller 30 minus i nord norge enn 15 her nede...men gi meg helst sommer og sol =) Vi merker godt at vi bor i et hus som er dårlig isolert om dagen, så til sommeren blir det etterisolering av stuegulvet, nedenfra.


På turen rundt kanalen ble det noen bilder, Anette dytter vogna i snøen, til Davids store begeistring =) Han syns det var best å bli trillet "feil vei", men det var tungt i snøen. Underveis ble det både ballongbilde, og Sissel fikk en Doc.




Så gikk ferden hjem til Sissel og Paul, der Sissel bakte kake og serverte med is.
Kjempegodt, tusen takk =) Da fikk guttene leke og kose seg uten å fryse, og vi sank ned i den gode sofaen i Østre. Slike søndager er koselige, og man føler at man har fått gjort noe fornuftig, og vi får rørt litt på skrotten. Det er jo ikke forakte, og da er det ekstra godt å komme hjem igjen. Og David sovner fort, og det er godt for oss foreldre =)




På vei hjem gikk vi som alltid forbi en Mercedes 190 fra 80tallet, en helt original antrasittgrå 190. Jeg har hatt en helt lik en selv, bare med litt mer ungdomspreg, med senk og lettmetallsfelger. Og jeg kjenner jeg savner den, jeg er fast bestemt på at jeg en dag skal ha en slik bil igjen. =)



Hiv og hoi =)




2 kommentarer:

  1. Ja vi hadd en kjempeflott tur! Og kaka og isen va kjempegod,takk snille Sissel og Paul som lag kaka tel oss på en helt vanlig søndag =)

    SvarSlett
  2. Hei igjen du. Ikke sett den før nå jeg se, heheheh
    Heheheh så bra du ble litt ekstra motivert da du, morro vet du. Er så gøy å følge med på andre å se hva de gjør og få litt nye ideer og tanker rundt det vi driver med. Å ikke minst følge utviklingen.
    Så morro med litt ekstra utstyr vet du. Så bra det blir med litt ekstra biltzer da, det skulle jeg hatt vet jeg. Jeg har et Sony alfa 300 kamera. Med diverse objektiver et 50 mm 1,4 og et 70 300, og et 90 di macro objektiv og et 18-70
    . Og en ekstern blits da. Men ikke noe løse som du har. Synd at alt koster så mye synes jeg heheheh

    Du må hilse alle dine også. Så utrolig stor lille gutten deres har blitt alt. Helt utrolig som tiden flyr, men er jo en helt hærlig tid da. BAre å nyte hvert eneste en.

    Vi snakkes

    SvarSlett